• مرحبا بكم

    تم تطوير شبكة ومنتديات الجميزه للتماشى مع التطور الحقيقي للمواقع الالكترونيه وبهدف تسهيل التصفح على زوارنا واعضائنا الكرام لذلك تم التطوير وسيتم ارسال اشعار لكل الاعضاء على بريدهم الالكترونى لإعلامهم بان تم تطوير المنتدى

البطلة مريم وفقدان 50 كيلو من وزنها بدون إجراء أي عمليات جراحية

نسبة الحرق بتختلف من شخص لأخر؟ وهل دكاترة التخسيس ساحرة والمفروض طالما عملت الدايت يبقي هخس هخس؟
هنجاوب على الأسئلة من خلال فيديو بيعرض قصة نجاح مريم في فقدان 50 كيلو من وزنها ورحلة المعاناة والحماس والإحباط خصوصا أن معدل الحرق عندها كان منخفض ولكنها قدرت تفقد كثير من وزنها مع الدكتور محمد عصام.
أما بالنسبة الإجابة على الأسئلة فهي نعم، تختلف نسبة الحرق من شخص لأخر ومن جنس لأخر حسب طبيعة الجسم وطبعا في أجهزة بتقيس معدل الحرق وبسبب النسب الناتجة عن القياس بنحدد التغذية المناسبة لكل شخص لتفادي دخول وجبات عالية السعرات أكثر من حرق الجسم ذاته.
وبالتالي الجسم هيراكم دهون مش هيحرق ويفقد، دكتور الدايت أو التغذية هو شخص عادي مش ساحر ولا حاجة لكن هو بيحدد مقاييس معينة للجسم حسب كم الحرق اللي الجسم بيقوم به ومن هنا بيبدأ الجسم يفقد وزن.
بالنسبة لثبات الوزن في وقت ما سببه أن الجسم بيشعر كأنه في مجاعة لذلك بيحاول بقدر المستطاع أنه يحافظ على الدهون الموجودة وبالتالي الدكتور بيغير النظام الغذائي عشان الوزن يرجع ينزل تاني أهم حاجة الالتزام بالتعليمات اللي الدكتور بيقولها واتفرجوا على الفيديو عشان تعرفوا أكثر.
واضغطوا على لايك وشير ومتابعة للقناة.
 
أعلى